Nog 9 dagen - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van B4B - WaarBenJij.nu Nog 9 dagen - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van B4B - WaarBenJij.nu

Nog 9 dagen

Door: Carla

31 Juli 2014 | Oostenrijk, Feldkirch

Vanaf vandaag gaan we aftellen! Niet omdat we het zat zijn hoor, maar omdat we ook wel uitkijken naar Rome!
We hebben een prima dag gehad! Geen drupje regen, en dat scheelt echt een stuk hoor! Vanmorgen bewolkt, vanmiddag een stralend zonnetje!
We begonnen langs de autoweg, hmm, minder…, maar na een heerlijke cappuccino in Schönenberg aan de Thür hadden we een schitterende route door wat toch al best veel op de Alpen gaat lijken. Een heuvelachtig landschap met veel weilanden, heel veel koeien (geen paarse…) en schattige boerderijen. Ik zag Heidi (mét blonde vlechten) rondscheuren in een luxe Mercedes en Trudy en ik keken vertederd toe hoe een mamakoe haar nét geboren kalfje knuffelde. Ja, natuurlijk hadden we ook weer een spannend bospad met veel grind en modder, maar mooi!
We gingen picknicken in Arbon, en we aten broodjes met “Klöpfer”! Dat zijn speciale worstjes, die we van John mee gekregen hadden. “Nenguete!”, zeggen de Zwitsers dan: “Eet smakelijk”, en dat was het zeker!!
Na de lunch reden we langs de Bodensee, prachtig! Trudy en ik kwamen weer op een fietspad voor alleen fietsers en wandelaars terecht…. We reden achter Mike aan, maar ineens ging er een wandelaar wijdbeens voor ons staan om ons nadrukkelijk te vertellen dat wij daar niet mochten rijden. Tja… Op een aantal stukken mogen ook scooters komen, maar dat kan zo maar ineens anders zijn, en waar moet je dan zo gauw heen?? Trudy blufte ons in vloeiend Duits langs deze boze meneer, maar wij gingen toen toch maar even op een andere route over. We zouden Mike een stukje verder weer ‘oppikken’, maar dat was niet zo eenvoudig… Ik scheurde een paar keer achter de verkeerde vent aan, als ik Mike meende te herkennen in de verte, maar de routes liepen te ver uit elkaar en we zagen elkaar pas weer bij het hotel. Ik zag nog wel een vos, vlak voor me midden op de linker weghelft. Ik riep heel hard tegen een tegenligger dat ‘ie moest oppassen en de vos kon gelukkig net op tijd in de maisvelden springen! Wat een prachtig diertje, en zo dichtbij!
Trudy en ik waren al om half 4 in Feldkirch, Oostenrijk, Mike om 4 uur. Een heel mooi hotel, met een ruime kamer en… een zwembad, waar we al even in hebben rond gedobberd! Heerlijk, na zo’n dag rijden! Mike zit gemiddeld zo’n 6 uur per dag op de fiets en dan is een frisse duik wel even lekker! Vandaag 123,2 km gereden.
Morgen gaan we omhoog, naar Splügen. Zaterdag over de pas.
Wordt pittig…. Wordt vervolgd!

• 31 Juli 2014 - 18:16

Martin Taphoorn:

Wat een mooie verhalen, ook weer vandaag! Ik maakte me zorgen over het slechte weer dat in midden Europa zou blijven hangen, maar zo te horen hadden jullie daar geen last van. Geweldig wat een afstanden rijden jullie, vandaag ruim 123 kilometer.
    Ook ik krijg steeds meer zin in Rome, moet nog ruim een week werken+weekenddienst, maar stap dan volgende week vrijdag in de Easyjet, een heerlijk vooruitzicht.
    Geniet van een goede nachtrust, morgen weer gezond op en een hele mooie tocht gewenst!

Martin Taphoorn

• 31 Juli 2014 - 18:28

Rob En Nero:

Ciao tutti,
    Dus gelukkig een dag zonder regen.Ziet alles er toch weer wat anders uit.
    Ja de bergen beginnen nu pas echt.Heb op google-earth de splugenpass bekeken, een echte Tour de France wordt het dan. weersverwachting als jullie aan de klim beginnen is gunstig.zonnetje.
    Ja het wordt aftellen nog iets meer dan een week. volgende week vrijdag zie ik jullie in Viterbo.
    Morgen fietsen jullie op de Nationale Feestdag van Zwitserland, maar eerst nog even Liechtenstein aandoen, lijkt me wel erg leuk.
    Ga zo lekker eten en geniet van de rust.
    Groetjes Rob en Nero

• 31 Juli 2014 - 18:40

Anton En Ardi:

Het gaat gelukkig goed met jullie. Morgen wordt het natuurlijk ook een prachtige dag, want het is dan National Festtag en dan gaat iedereen erop uit om te picknicken. Dus nog even inkopen Weisswurst die op een stokje steken, uiteinden kruislings insnijden en boven een vuurtje houden,. Eine gueten miteinand.

• 01 Augustus 2014 - 09:18

Suus:

Hallo allemaal, hier uit een warm Marokko een berichtje. Gelukkig hebben ze hier ook internet, ha jawel hoor, dus we kunnen jullie gewoon volgen!wat gaat de tijd hard en wat zijn jullie al ver, petje af hoor. Super veel succes met de bergetappe, zal ff doorbijten worden, maar Mike je doet het super, ik heb er alle vertrouwen in! Xxxxx Suus
    Ps Car, hier helaas ook geen paarse koeien en nog erger geen wijnvelden!!!!!