Nog 1 dag! - Reisverslag uit Viterbo, Italië van B4B - WaarBenJij.nu Nog 1 dag! - Reisverslag uit Viterbo, Italië van B4B - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag!

Door: Carla

08 Augustus 2014 | Italië, Viterbo

We zitten al uitgebreid in het hotel in Viterbo en het is pas 3 uur! Wat super relaxed zeg! Vandaag maar 103 km gereden.
Het eerste stuk ging al heel vlot, langs een brede autoweg waar het niet zo druk was. Bloedje heet, dat wel, maar daar houden wij gelukkig alle drie wel van! We dronken een cappuccino (eigenlijk 2) in Aquapendente. Leuke naam hè!
Vanaf daar kregen we een onwijs slecht wegdek voor onze kiezen. Mama Mia, er moet echt een brief naar de Italiaanse minister van wegenonderhoud, want dit kan niet! Hele gaten zaten erin, kraters en scheuren; hele patronen van hobbels! En soms ineens een mooi stukje asfalt. Waren ze er blijkbaar aan begonnen, en dachten na een paar 100 meter: “Ach, laat ook eigenlijk maar zitten.”…
We gingen picknicken aan het meer van Bolsena. Daar had ik dus echt nog nooit van gehoord, maar het is schitterend daar! Lekker brood met kaas van de Discount Super, haha, nog wat eenvoudiger dan de Aldi. Maar het smaakte goed.
Het laatste stuk was ook weer zo slecht en ik hield m’n hart vast als Mike weer eens als een dolle naar beneden suisde… Hij gaat echt harder dan wij die bergen af hoor, niet te geloven! Ik blijf ervan versteld staan hoe schijnbaar makkelijk hij deze tocht doet! Hij haalt onderweg allemaal andere fietsers in ook, die puffend en hijgend naar boven zwoegen… Zoef, daar komt Mikey even voorbij! In Frankrijk zijn die wielrenners nog naar hem aan het zoeken!
Vlak voor Viterbo kwam er ineens een luid toeterende malloot voorbij, met een Nederlands kenteken… Het bleek een vriendelijke man te zijn met een koele fles Ice Tea: Rob! De man van Trudy. Zij wonen de helft van het jaar in Terracina, onder Rome, dus we wisten dat hij zich vandaag bij ons zou voegen.
En nu zijn we allemaal in het hotel! Straks wel even op pad, want we hebben nog geen één ijsje op vandaag en dat kan natuurlijk niet!

• 08 Augustus 2014 - 15:52

Dana :):

Ik ben super trots op jullie alle vier !! Kan niet wachten om morgen alle details van de reis te horen. Jullie zijn kanjers !!

• 08 Augustus 2014 - 16:01

Rob:

Ja wat eem malloot hè. Dat die nog bestaan in Olanda €350 boete.
    Maar Nero was ook blij om jullie weer te zien.
    Ging inderdaad erg vlot. Zat nauwelijks in het hotel of julloe kwamen er al aan.
    Jullie zien er alle 3 goed uit.KANJERS en 100.000 pluimen waar je ze maar wil insteken.
    Vanavond lekker uit eten .GEEN PIZZA!!!
    En morgen naar de eindbestemming ROMA.
    Rob en Nero

• 08 Augustus 2014 - 16:01

Paul En Corine Straver:

De laatste loodjes!! Fantastisch. Ben benieuwd of de Paus ook aanwezig zal zijn bij de glorieuze intocht van Mike in Rome. Liefs, Paul en Corine

• 08 Augustus 2014 - 16:12

Luus:

Ha lieverds,
    Morgen heerlijk die meiden weer zien! Wat zullen jullie je daar alle vier op verheugen!
    Kirstie en Dana, goede reis!
    Nu lekker rusten en smullen, IJS en lekker eten. En dan morgen op naar de finish.
    Ik zou er heel graag bij zijn op het St. Pietersplein.
    Hele dikke knuf, Luus

• 08 Augustus 2014 - 16:34

Ron :

Geweldig om jullie zo te kunnen volgen. Ongelooflijk knap wat Mike doet. (en jullie ook natuurlijk)
    Hartelijke groeten vanuit een zonnig Nederland. Ron en Ria

• 08 Augustus 2014 - 16:40

Henny:

Lieve allemaal,
    De laatste dag morgen, jullie hebben het geweldig gedaan samen. Wat een team! Morgen met z' n allen bij elkaar. Mike je mag ontzettend trots zijn op deze prestatie, wat een wilskracht en motivatie. Het ondersteunende team; chapeau ! Jullie kunnen hopelijk totdat je heeeeeeeel oud bent SAMEN hier met trots herinneringen aan ophalen.
    Heel veel liefs vanuit Cairo en toch nog sterkte en kracht voor de laatste loodjes morgen gewenst.

• 08 Augustus 2014 - 16:47

Hanneke & Huub:

Spannend, nog een dag en je bent er. Gelukkig hebben jullie het weer mee, want in Tilburg is het fris en het regent. Voor morgen heel veel succes toegewenst en hopelijk een glorieuze intocht in Rome. Voor vandaag: neem het ervan, eet smakelijk en slaap goed. Ondertussen al benieuwd naar het volgende verslag . H & H.

• 08 Augustus 2014 - 16:48

Lex En Wil:

Grandioos ! Morgen de laatste etappe, daar draaien jullie je hand niet voor om natuurlijk.
    Vwb die slechte stukken weg, dat zullen wij ex-langverblijvers in Italië even uitleggen hoe dat zit.
    Dat hangt er helemaal vanaf of de Giro d'Italia daar langs komt. Dan wordt dat in orde gemaakt en afhankelijk van de positie van de camera worden ook de vangrails links of rechts van de weg geschilderd ! Die Italianen zijn heus wel slim.
    Maak er morgen met z'n vieren echt een feest van, dat hebben jullie verdient.
    Wij zullen extra aan jullie denken, trouwens Piet is jarig dus dat moet toch ook gevierd worden.
    Liefs uit Goes

• 08 Augustus 2014 - 19:11

Lotte:

Heel veel succes met de laatste kilometers en vooral lekker genieten van het laatste stukkie!
    Wij volgen jullie goeie voorbeeld en eten vanavond een siciliaanse gelato op jullie ;-)!
    Toi toi toi

Lieve groetjes,
    maarten en lotte

• 08 Augustus 2014 - 19:22

Mirjam En Edgar:

Topprestatie! Op naar de laatste dag.

• 08 Augustus 2014 - 19:43

Fridus En Mieke:

Mike, je overtreft niet alleen jezelf, maar ook al je volgers! De vlag uit!
    Succes met de laatste etappe en veel plezier samen met de "meiden" in Rome. Geniet ervan, jullie hebben het allemaal dik verdiend.
    Lieve groet,
    Fridus en Mieke

• 08 Augustus 2014 - 20:46

Maya:

Mike, topprestatie! Er zijn er maar weinig die dit op hun lijstje kunnen schrijven. Geniet ervan!

• 08 Augustus 2014 - 21:05

Desiree En Rene:

Hoi, hoi,

Jeetje wat kunnen jullie ongelooflijk trots zijn op jullie zelf en deze prestatie.
    Morgen heerlijk genieten in Rome , en de meiden ook. Jullie hebben elkaar vast gemist.

Wat is het onwijs snel gegaan zeg!

GENIET NOG EVEN VAN EN MET ELKAAR DEZE LAATSTE DAG(en).

• 08 Augustus 2014 - 21:29

Jan.g:

het einde van de reis is in zicht e jullie zullen wel een zucht van verlichting slaken als je de eindstreep passeert!!de kids komen er aan en dan is alles weer compleet . voor terugkeer in nederland nog een klleine vacantie en dan hebben jullie een megaklus volbracht!! ik maak een diepe buiging naar jullie vieren !!!

• 11 Augustus 2014 - 11:44

Mick Antonissen:

Hai Carla,
    Al diverse malen contact met jullie gezocht, krijg maar geen reactie. Hoe gaat ie? Hoe is de finish verlopen? Zijn jullie lekker aan het 'na' genieten? Groetjes aan iedereen.

• 11 Augustus 2014 - 12:58

Dick:

Gefeliciteerd Mike. Mooi Volbracht!
    CU

• 11 Augustus 2014 - 14:26

Els:

Volbracht! Wat een prestatie! Nu kunnen jullie heerlijk gaan uitrusten. Geniet van het gevoel van euforie.
    Dikke kus, Frank en Els