Nog 4 dagen - Reisverslag uit Maranello, Italië van B4B - WaarBenJij.nu Nog 4 dagen - Reisverslag uit Maranello, Italië van B4B - WaarBenJij.nu

Nog 4 dagen

Door: Carla

05 Augustus 2014 | Italië, Maranello

Onze rustdag vandaag brengen we door in Maranello, de stad van de Ferrari’s. Dus, het eerste dat we vanmorgen deden was naar…..
de wasserette! Joepie, weer schone kleren! Dat gehannes in een wasbak is leuk, maar in een echte wasmachine gaat het toch beter, en vanzelf! De fiets van Mike staat bij de plaatselijke fietsenmaker voor een kleine beurt en maar weer eens wat nieuwe remblokjes. We deden een rondje Maranello en kwamen ook weer eens in wat echte winkels. Het barst hier natuurlijk van de Ferrari’s maar wij vonden ook een paar zeldzame Lancia’s voor Mike! Modelletjes…. De echte Ferrari’s rijden hier in het wild door de straten, met mooie meneren erin, die ook best weten dat het mooie meneren zijn...
Na de lunch, in de “Pit Lane” kantine waar heel werkend Maranello luncht, gingen we naar het ‘Museo Ferrari’. Trudy werd al uitgelaten op de parkeerplaats en kon zich binnen vergapen aan de meest bijzondere modellen in het museum. En wij natuurlijk ook!
Verder een beetje gelummeld in het hotel. Ik heb geprobeerd dat vogelnest op mijn hoofd een beetje te fatsoeneren met een kokoscreme-masker, want na twee weken met een helm op lijkt je kapsel wel een droogboeket hoor….
Heerlijk, zo’n dagje! “Het lijkt wel een beetje vakantie”, zei Mike nog.
Morgen wordt het een zware dag…. Dan moet hij de Apennijnen over, en dat schijnt een hele klus te worden. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken, maar Mike ziet er tegenop en zal blij zijn als hij morgenavond in het hotel is!
Straks gaan we lekker bij een Pizzeria eten, dan op tijd naar bed en morgenochtend vertrekken we heel vroeg!

• 05 Augustus 2014 - 16:17

Eelko:

He mike,

Suc6 morgen, die km's in Appennini kun je aan! Lekker blijven fietsen als je al deed, genieten van de omgeving en de mooie auto's die langs je scheuren.......

gr Eel

• 05 Augustus 2014 - 16:18

Eelko:

Trudy, Carla en Piet met de laatste loodjes....jullie ook suc6 ;)

• 05 Augustus 2014 - 16:47

Rob:

Hallo allemaal,
    Wat klinkt dat raar ,zo Olandese.
    Maar goed een fijne rustdag ,maar toch een vol contrasten : wasserette en Galleria Ferrari zijn toch wel 2 uitersten.Of waren de wasmachines ook Ferrari-rood?
    Morgen de 2de koninginnerit, dwars door de Appenini,ja dat is constant klimmen en dalen. Mike je hebt ons tot nu toe steeds verbaasd, morgen doe je dat zeker weer en ook je zelf! Gaat zeker lukken.
    Het plaatje waar jullie morgen naar toe gaan ziet er erg leuk uit .Klein 12.000 inw aan de Arno.Ook het hotel ziet er super uit.
    De dag er na wordt het ineens een behhorlijk stuk naar beneden naar Cianciano Terme een stuk vlakker zo te zien en dan Viterbo .Als jullie daar onderweg een hond zien staan met een bandiere Olandese dan heet die hond Nero en zijn baas is er ook bij met de Lancia Delta ( even reclame maken voor Ben)
    Gaan we s'avonds lekker uit eten in Viterbo GEEN PIZZA ,want jullie hebben denk alle smaken wel gehad.
    een cena op mijn kosten.
    Groetjes tanti saluti Rob en Nero

• 05 Augustus 2014 - 17:02

Robin :

Heel veel succes Mike en de rest!! You can do it!!!!!!

• 05 Augustus 2014 - 17:09

Luus:

Tja, het gaat zo langzamerhand natuurlijk voelen als de laatste loodjes! Jullie zitten al meer dan twee weken meer op een zadel, dan op een stoel!
    Lieve Mike, morgen moet het op karakter! Lijkt me voor jou GEEN probleem!
    Go for it! Wie kan nu zeggen, dat hij op twee wielen de Appenijnen heeft doorkruist?!
    Car en Trudy, ik hoop, dat jullie op dezelfde paden als Mike mogen/kunnen rijden.
    Een hele dikke knuf, Luus

• 05 Augustus 2014 - 17:10

Maya:

Hee jongens, wat een belevenissen allemaal! Het kost af en toe best moeite, zo te lezen, en dan fietst Mike nog makkelijk, schrijven jullie. Hopelijk is het niet te warm morgen, als Mike de Apennijnen in gaat. Succes met de giro!

• 05 Augustus 2014 - 17:15

Lex En Wil:

Dit herkennen wij ! Lex wil er volgend jaar ook weer gaan slapen. Het is wel kinderachtig dat je in het museum niet eens de streep over mag om even in z'n Ferrari te gaan zitten. Hebben jullie Trudy kunnen tegen houden ?
    Hopelijk smaken de pizza's in de tuin van de dancing nog net zo lekker als toen wij er de laatste keer waren.
    Mike hoeft niet tegen de rit van morgen op te zien, want wat heeft hij tot nu toe al gepresteerd ...!
    Komt ook morgen weer helemaal goed, gaat gewoon lukken.
    Heel veel succes weer morgen en liefs voor jullie 4tjes.
    Groeten uit Goes

• 05 Augustus 2014 - 17:30

Hanneke & Huub:

Nou Mike, je bent al heel ver gekomen, dus morgen moet het ook gaan lukken. Het zal zwaar zijn, maar het is voor een heel goed doel. Je kunt het, dat weten wij zeker. Carla en Trudy, voor jullie iets makkelijker, want je hoeft tenminste niet te trappen, maar het zal ook voor jullie een hele rit worden, hopelijk zonder overtredingen, geïrriteerde Italianen, grindpaden of over zachte oevers van de Arno. Piet kan weer met een gerust hart en een nieuwe band naar het volgende hotel. Beste familie, nog even volhouden. Heel veel sterkte en hopelijk weet een goede afloop met veel voldoening. Met veel groeten uit Tilburg.

• 05 Augustus 2014 - 17:42

Ben :

Succes morgen allemaal door de Apennijnen en denk maar zo het dal maakt de berg!

• 05 Augustus 2014 - 17:47

Martin En Sandra ( Violethof):

Hi Mike en Carla, met veel plezier lezen wij iedere avond jullie reisverslag en natuurlijk ook met veel ontzag . Heel veel plezier en succes de laatste etappes, hartelijke groeten uit Voorburg

• 05 Augustus 2014 - 18:02

Suus:

Mike we leven met je mee! Kom op Tijger, je kan het!!!!!!! Zet em op, trap em door en op je laatste tandvlees!!! Dit gaat je lukken, we geloven in je! Iedereen super veel succes morgen en voorzichtig! Dikke kussen van de keijertjes

• 05 Augustus 2014 - 18:45

Dirk:

Gozer, morgen de route van bart rijden, let je op de borden? En geen fout controles, succes gozer, geniet er vooral van!

• 05 Augustus 2014 - 23:48

Rene Beij:

Overmorgen zijn wij op de scooter bij het meer van Trasimeno, hoe gaat jullie route

• 06 Augustus 2014 - 07:30

Hans:

Aanvalllluh!

• 06 Augustus 2014 - 08:27

Mieke Straver:

De Apennijnen gaat natuurlijk lukken Vooral Mike, je kunt het en je bijrijders natuurlijk ook
    Alle succes.
    Mieke

• 06 Augustus 2014 - 17:14

Iris:

Ik volg jullie reis en vind jullie allemaal kanjers, vooral Mike! Ik voel zo wel de zadelpijn. Hou vol en geniet groetjes.