Nog 5 dagen - Reisverslag uit Maranello, Italië van B4B - WaarBenJij.nu Nog 5 dagen - Reisverslag uit Maranello, Italië van B4B - WaarBenJij.nu

Nog 5 dagen

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg

04 Augustus 2014 | Italië, Maranello

Na een super uitgebreid en verrukkelijk ontbijt vertrokken we onder een strak blauwe hemel richting Maranello. Piet was bij een garage en moest wachten tot zijn nieuwe band gebracht zou worden. Wij reden een mooie route door de Po vlakte en kwamen langs grote boerderijen, veelal met een knus binnenplaatsje zoals de Romeinse villa’s vroeger hadden. We dronken een lekkere cappucci op het dorpsplein van Gussola, op het terras waar de lokale oude baasjes ook zaten. Leuk is dat altijd! Boodschappen deden we bij een héééle grote supermarkt, waar ik altijd helemaal blij van word!
Na de picknick kwam de middagetappe van meer dan 60 km en dat zal ik even luchtig houden… Het was een behoorlijk avontuurlijke middag, zeg maar, die begon langs zo’n vervelende autoweg. Ja pap, we zijn heel voorzichtig, maar de TomTom nam een loopje met ons en daardoor kwamen we op enkele verkeerde plekken… De stunts die we aan het eind van de middag hebben uitgehaald om het hotel in Maranello te bereiken vertel ik thuis wel…. Ik kan jullie wel alvast verklappen dat ik nog liever achterstevoren op een varken de Splügenpas over ga!
Hebben we eindelijk (na 138,9 km) het Ferrari Hotel bereikt, is de bar vanaf vandaag dicht wegens vakantie… Hè???? Dat verzin je toch niet!! Het is een grap, kan niet anders! Maar Mike zat er wel een beetje doorheen (mentaal) dus we zijn na aankomst meteen naar de kamer gegaan. Nu is hij er weer hoor, lekker gedoucht, en kan hij eens gaan kijken wat een gaaf en bijzonder hotel dit is! Alles in Ferrari stijl, veel rood en vooral véél race auto’s. Trudy is ook alweer opgeknapt van alle belevenissen want zij wordt al gelukkig als ze een Ferrari hóórt, dus dit is voor haar wat een grote supermarkt voor mij is! En we blijven hier twee nachten dus een feestje voor Trudy!
Foto’s ga ik morgen weer doen, want ik wil ook van het hotel wat foto’s maken en heb geen moed meer voor dat gehannes… Eerst een biertje!
Nu op jacht naar een Aperol Spritz voor Mike, want dat heeft hij wel verdiend!




  • 04 Augustus 2014 - 19:14

    Miriam:

    Hee luitjes,
    Een aperol spritz, wat is dat nu weer?
    Ik heb er echt nog nooit van gehoord, vast een soort roceviceetje.......
    Mike is vandaag wel goed tekeer gegaan zeg, wauw wat een bikkel!
    Ik denk dat 2 dagen ook wel een feestje voor Mike is, lekker relaxen!!
    Het einde komt nu zeker in zicht voor jullie zeg!!! Wat knap dat Mike dit volhoudt, echt ongelooflijk!
    Maar Mike, ik mag als je weer in Voorburg bent echt aan je kuiten zitten toch!!!!!
    Car en Trudy, hebben jullie al veel dode vliegjes op jullie raampjes van jullie helm zitten? Nog geen vliegjes door geslikt.Geniet van jullie eten vanavond en slaap lekker.
    Geniet morgen van jullie vrije dag!
    Kus kus

  • 04 Augustus 2014 - 19:38

    Dirk:

    Kunnen jullie het Ferrari en het maserati museum bezoek , leuk voor jou Carla!

  • 04 Augustus 2014 - 19:46

    Rob:

    Ciao buona sera,
    Nou dat was dan een droge dag,vast wel even wennen. Geen regenkleding aan. Ja kan lekker warm worden in de Po-vlakte ,denk dat het vandaag zeker 30gr was. Dan wordt het zeker voor Mike afzien, maar hij heeft toch maar weer geflikt. Weer gaat die pet af. Maar ook voor de 2 Vespa-girls :TOPPIE!
    Ja Tom-toms in de omgeving van Maranello slaat op tilt ,die ervaring hadden Trudy en ik ook al,ze sturen je gewoon halverwege een weg het weiland in of wel zoek het zelf maar uit.
    Maar goed jullie zitten nu in het hotel van het mooiste automerk ter wereld. Trudy kan haar hart weer ophalen als gids door de Galeria Ferrari. Een ware snoepwinkel.Ongeveer te vergelijken met het gevoel als je 1000 flessen Martini Spumante dolce achter elkaar opdrinkt. Car moet jou aanspreken. Ik heb er een paar in de koekast liggen voor als jullie hier zijnl .
    Genieten jullie morgen van de rustdag.
    Nero en ik zitten hier ook al af te tellen.Tot vrijdag
    Rob en Nero


  • 04 Augustus 2014 - 20:05

    Luus:

    Gek hè, dat van dat varken zie ik voor me

  • 04 Augustus 2014 - 20:06

    Luus:

    Wat zullen jullie allevier toe zijn aan een rustdag!
    Lieverds, geniet ervan, dikke knuf, Luus

  • 04 Augustus 2014 - 21:43

    Suus:

    Lijkt me een pittig dagje, zo te horen

  • 04 Augustus 2014 - 21:52

    Suus:

    Lijkt me een pittig dagje zo te horen! Ben benieuwd naar het hele verhaal van deze dag. Zou het niet laten bij 1 biertje of 1 aperolletje, morgen een relax dagje, dus neem er gerust nog een paar! Het moet natuurlijk wel allemaal gezellig en leuk blijven en jullie hebben het verdiend! Oh en vergeet geen "klein"ijsje te nemen, altijd fijn! Zorg goed voor elkaar, kijk goed uit alsjeblieft, nog een paar daagjes! Het is natuurlijk wel de bedoeling dat jullie allemaal zonder kleerscheuren in Rome aankomen!! Xxx

  • 04 Augustus 2014 - 21:58

    Mieke Jonkman:

    Lieve Allemaal,
    Het lijkt wel of jullie elke dag méér kilometers maken, toch niet normaal bijna 140 km. Wat ik zo lees weer een enerverende dag. Lekker dat je nu een dagje niets hoeft en te hopen dat er een barretje in de buurt is Carla, voor de broodnodige alcoholische versnapering! Geniet samen, het eind is echt in zicht.
    Lieve groet,
    Fridus en Mieke

  • 04 Augustus 2014 - 23:13

    Tineke:

    Jongens (meisjes) wat gaan jullie goed! Door dat varken moest ik gelijk aan dat kinderboek denken. Ik ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur. Ik ben jaloers op jullie slaapplaats: het Ferrari Hotel. Carla complimenten voor je verslagen en foto's, maar laat iemand ook eens een foto van jou maken. (en plaatsen natuurlijk). Wij wensen jullie nog een paar mooie reisdagen en een goede aankomst in Rome. Heel veel liefs, Tineke en Ron

  • 04 Augustus 2014 - 23:28

    Joost:

    Bewondering! Wat een prestatie toppers

  • 05 Augustus 2014 - 01:43

    Kirstie:

    Dikke knuffel voor hou pap kanjer van me!

  • 05 Augustus 2014 - 08:42

    Maarten:

    Wederom topprestatie! Grote klasse.

    achterstevoren op een varken de Splügenpas over, dat is heftig
    Stunts om het hotel te bereiken, dat is buitencategorie.
    Maar hotelbar dicht vanwege vakantie??!!


  • 05 Augustus 2014 - 10:51

    Hanneke En Huub:

    Dit wordt een echte rustdag voor Piet, want als Porsche-rijder ga je natuurlijk niet naar een Ferrari-museum !!??
    Geniet van de rust, je bent er bijna!

  • 05 Augustus 2014 - 12:41

    Jan.g:

    de kop is er nu echt af!en dan hebben jullie een megaklus geklaard !!geniet van je rustdag !! jan.g

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet Antonissen Trudy van Koeveringe Mike Antonissen Carla Antonissen

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 16421

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Biking4Braincancer naar Rome!

Landen bezocht: