Nog 7 dagen - Reisverslag uit Mandello del Lario, Italië van B4B - WaarBenJij.nu Nog 7 dagen - Reisverslag uit Mandello del Lario, Italië van B4B - WaarBenJij.nu

Nog 7 dagen

Door: Carla

02 Augustus 2014 | Italië, Mandello del Lario

We zijn in Italië, Yes! We zitten in een bed & breakfast aan het Comomeer, en we zien eruit alsof we hierheen zijn komen zwemmen! Eigenlijk is dat ook zo! Het is de hele dag denk ik maar een uurtje droog geweest, en dat was toen we binnen zaten te lunchen…
Vanmorgen begonnen we met de Splügenpas. Was dat leuk? Nou, nee hoor! Ja, nu we op onze bestemming zitten lijkt het leuk, maar het was vooral bikkelen, vooral voor Mike natuurlijk! Stromende regen, wind tegen, een stuk opgebroken weg, kou, en héél veel haarspeldbochten! En waarom heeft niemand ooit verzonnen eens een gezellig koffietentje te openen halverwege? We kwamen zelfs op sneeuwhoogte en zagen skiliften. Super trots op Mike toen hij daar boven stond te juichen!! Hoogte: 2100 meter, wow!
En toen moesten we weer naar beneden… Trudy en ik deden dat héél rustig want dalen is met de scooter nog lastiger! Toen we bij het eerste dorpje kwamen waren we Mike kwijt… Ik raakte wel een beetje in paniek toen wij hem niet snel tegenkwamen, en Piet met de auto ook niet… maar hij was blijkbaar razendsnel afgedaald en stond bibberend te schuilen in een volgend dorpje. Hoe kon dat zo snel??
Er moesten zo gauw mogelijk nieuwe remblokjes op de fiets want die waren aardig versleten. Op de Splügenpas zijn er twee setjes remblokjes doorheen gegaan! Eerst ging ik nog even onderuit met de Vespa in een haarspeldbocht (alleen blauwe plekken) en in Chiavenna kon er het nodige onderhoud aan alles en iedereen verricht worden. Daar gingen we ook lunchen.
De middag was slaapverwekkend vergeleken bij de ochtend! We moesten nog dik 60 km. Het was een mooi stuk langs het Comomeer maar door de onwijze regen zag het er wat triest uit en konden wij er niet zo van genieten. Nu schijnt ineens de zon, ja hoor…. Vandaag 109,8 km gereden.
Het is fijn om in Italië te zijn! Je merkt het wel meteen aan de wegen… Die zijn een stuk minder goed onderhouden dan in Zwitserland.
Nu we lekker een warme douche genomen hebben is het de hoogste tijd om een Gelateria te gaan zoeken in Mandello del Lario! Dat moet toch lukken?!

• 02 Augustus 2014 - 17:56

Maurice Korrubel:

Ik ben geweldig onder de indruk van deze prestatie, uiteraard van Mike maar natuurlijk ook van zijn steun troepen. Kippevel om te lezen wanneer er weer 100+ km's zijn weg getrapt op een dag en met uitdagende routes. Succes nog de laatste week, ik weet dat jullie het gaan halen !

• 02 Augustus 2014 - 17:59

Miriam:

Net het verhaal hardop gelezen voor Thijs, knap van ze zegt hij. Op zich gaan de remblokjes er aardig doorheen zeg!! Wat heerlijk dat jullie nu in italie zijn, ben er helemaal verliefd op!! Mike had zeker zo'n mooie streep op z'n rug van de regen!!Zijn hele rug was vast 1 groot modder festijn!!! Het zijn wel kleine bolletjes ijs in italie(gigantische bollen)!!!!!nou jullie hebben heel wat verdiend na deze zware dag!Na het eten nog een lekker ristrettotje!!!
    Eet ze en slaap lekker voor vanavond.
    Kus kus

• 02 Augustus 2014 - 18:23

Rob:

Ciao
    Bienvenuti in Italia,
    Nu de zwaarste dag hebben jullie gehad. Het wordt nu een stukje vlakker tot aan Maranello en hopelijk ook beter weer.Morgen afdale tot in de buurt van Cremona. Wellicht krijgen jullie nog wat gezelschap van de dochter van Cas en Ria .Marion woont sinds kort vlakbij Milano en zij weet dat jullie in de buurt zijn.
    Heb vanmorgen via de app even contact met het thuisfront gehad . Geruststellende mededeling : jullie huis staat en nog en is niet verbouwd.
    Ja ga maar lekker van jullie eerste Italiaanse ijsje genieten.Prijzen zullen waarschijnlijk ook wat aangenamer zijn. Geen 20 frank voor een wijntje, daar heb in Italia 20 liter voor.
    Als ik de weersvoorspelling mag geloven ,zou het morgen wat beter worden ,wel nuvoloso maar minder regen .spediamo.
    Ga lekker van de eerste cena in Italie genieten e dorme bene .A domani
    Baci van Rob e una stampa da Nero

• 02 Augustus 2014 - 19:40

Lex En Wil:

Alle hoeden, petten en mutsen die we in huis hebben nemen wij voor jullie af en voor Mike maken we ook nog een diepe buiging !
    Toen we gisteravond het weerbericht zagen waren we al bang dat jullie het vandaag niet droog zouden houden. Dit is nu achter de rug en op naar de volgende dag. Erger en slechter kan het niet meer worden moeten jullie maar denken. Iedere avond kijken we uit naar "het verslag van de dag" en zijn dan heel blij als we lezen dat jullie goed op de plaats van bestemming zijn aangekomen.
    Ook voor morgen weer veel succes en liefs voor jullie viertjes.

• 02 Augustus 2014 - 19:58

Cynthia En Noortje:

Wauw Mike. Wat geweldig. Eigenlijk niet te geloven dat jullie in maar 2 dagen die Alpen hebben doorkruist in kou mist en regen. Op de kaart ziet het er zo ondoordringbaar uit. Al die bochten! Ik word al misselijk als ik naar de foto kijk! Komende dagen lekker genieten van Italië. Wel voorzichtig en opletten want Italianen houden van doorrijden en nemen het niet zo nauw met de regels. Maar dat betekent dat jullie ook met de Vespa niet zo keurig meer hoeven te zijn ;) Noor geeft weer een dikke kus.

• 02 Augustus 2014 - 21:33

Tineke:

Lieve globetrotters, omdat ik in Garderen geen internet heb en ik vanmiddag weer in Leidschendam ben aangekomen, heb ik net alle verslagen in een ruk achter elkaar gelezen. Wat een leuke stukjes en foto's! Wat hebben jullie en vooral Mike al een geweldige prestatie neergezet. Gelukkig was de sneeuw op de Splugenpas verdwenen, he Trudy. Heel veel mooie ritten morgen en de komende dagen. Liefs Tineke en Ron

• 02 Augustus 2014 - 22:09

Marjolein:

Tsjonge, jonge wat zijn jullie goed bezig zeg. Het zou toch nu het mooiste weer van de wereld moeten zijn in Italië, maar nee hoor regen. Fijn dat het allemaal voorspoedig gaat en vooral dat jullie genieten.
    Op weer naar de volgende etappe.
    Groetjes ook van Robert.

• 02 Augustus 2014 - 22:13

Dana En Kirstie:

Lieve pap en Co., wauw wat een ongelooflijke prestatie... Wij zijn er even stil van... Die foto van jou op de berg pap; wat een topper ben je ook echt!! Dat je dit doet en er zo goe onder blijft en elke dag weer zoveel kilometers kan maken hebben we maar 1 woord voor; fantastisch!!! Natuurlijk zijn we ook trots op Trudy, mama en opa! Jammer dat we dit moment van de top bereiken niet bij jou kunnen vieren, maar we drinken er nu eentje op jou! (Van Bart z'n limoncello ik hoop dat ie dit leest haha) kusjes van jullie kindjes - Daan en Kir( ook namens Barteljoris, Panda, Sheepie, Momo, Mimi, Meneer en Stockey)

• 02 Augustus 2014 - 22:36

Rene Beij:

Geweldig zo'n tocht, vol met ontberingen, @Rob wilje ze versturen, of hoop ja dat het goed weer wordt?

• 03 Augustus 2014 - 08:06

Luus:

Lieve schatten,
    Heb een paar dagen de nieuwsbrief niet ontvangen. Weet niet waarom. Ik heb dus ook alles in een ruk nagelezen! En net terwijl jullie de heftigste etappes hebben gehad. De Alpen over ......op de FIETS! Niet normaal!! Mike je bent een held!
    En dat van die brommers naar beneden? Bij de tour kunnen de brommers de wielrenners ook niet bijhouden. Maar die jongens fietsen voor hun beroep. En jij Mike....nou ja, woorden schieten te kort!
    Enfin, nu is het iedere dag IJS en lekkere koffietjes.
    Lieverds, go for it de laatste dagen, dikke knuf, Luus

• 03 Augustus 2014 - 08:23

Jan.g:

wat het weer betreft zal het ergste nu wel achter de rug zijn??in italie is het zaltijd mooi weer zeggen ze. kanjers zijn jullie alle vier!! nog even en je staat bij de trevi fonteinen !! zal voor jullie duimen jang

• 03 Augustus 2014 - 09:40

Suus:

Wat een super prestatie!!! We zijn zo ongeloofelijk trots op jullie allemaal. Hopelijk wordt het nu wat mooier weer, want dan ziet alles er echt mooier uit. De weg langs het Comomeer is smal, dus blijf goed uitkijken. En vanaf nu zijn er goenoeg plaatsen om heerlijk van het Italiaanse eten te genieten. Car kijk goed uit dat je George Cloony niet onderuit rijdt, hij heeft daar een mooi huis! Mocht dat gebeuren, geef hem een dikke kus! Xxxx de keijertjes

• 03 Augustus 2014 - 10:16

Paul En Corine Straver:

Lieve mensen,
    Wat een prachtige reisverslagen! Hoezo, een boek schrijven!! Nu de laatste week is ingegaan zullen wij ook eens reageren. Onze bewondering is enorm. Het woord trots is al zo vaak gevallen, dat wij dat even overslaan. Wat jullie doen is vele malen groter dan het woord trots. Subliem. Nu nog de laatste loodjes, maar gezien de afgelopen 2 weken moet dat niet zo moeilijk zijn. Over Piet horen we weinig. Zit hij nog in het "team"of zit hij ergens vast in een modderpoel? Heel veel liefs, Paul en Corine

• 03 Augustus 2014 - 11:45

Loek Wolfs:

Wat een bikkels zijn jullie, waarvan Mike de grootste !!! Een reuze prestatie !!!
    14 dagen geleden luidde ik Mike bij de Wykerbrug uit ......en nu nog 1week !
    Misschien wel het mooiste gedeelte van de hele tocht. Nu nog de medewerking
    Van de weergoden.
    Foto's en verslagen zijn fantastisch. Aan jou is een schrijfster verloren gegaan
    Carla, of toch niet ?
    Geniet van deze laatste dagen. Heel veel sterkte voor Mike en natuurlijk ook
    Voor Carla, Trudy en Piet.
    Liefs Loek Wolfs.