Nog 8 dagen - Reisverslag uit Splügen, Zwitserland van B4B - WaarBenJij.nu Nog 8 dagen - Reisverslag uit Splügen, Zwitserland van B4B - WaarBenJij.nu

Nog 8 dagen

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg

01 Augustus 2014 | Zwitserland, Splügen

Vanmorgen vertrokken we iets later omdat de fiets van Mike even een beurt kreeg bij een fietsenzaak in Feldkirch. Nieuwe remblokjes (altijd handig in de bergen!), versnellingen gesteld en bandenspanning gecontroleerd.
We reden ’s morgens de AlpenRheinroute (de naam zegt het al…) en we kwamen een stuk door Liechtenstein. Leuk, zijn we daar ook eens geweest! Een mooie route, met weinig overtredingen voor de Vespa’s.
We gingen lunchen in Chur. Met moeite vonden we iets te knagen; het is vandaag een Nationale feestdag en alle winkels zijn gesloten… Konden we wel mooi eten aan de tafeltjes van een gesloten Pizza koerier, haha!
En toen kwam de beklimming…. Mama Mia, die arme Mike heeft 42 km lang geklommen… Steile wegen, tunnels, haarspeldbochten: heftig!! Ongelofelijk hoe goed hij het deed! Hij ging ‘gewoon’ door, en door en door! Trudy en ik keken vol bewondering toe! Al gauw riep hij dat zijn .…. ‘bibs’ (hij zei het iets anders…) “in de fik stond”, maar dat werd dan weer geblust met een bidon water… Ach ach, ik had wel met hem te doen, maar hij bleef er nog vrolijk onder ook! Het was een adembenemend mooi stuk, langs het begin van de Rijn, met rotspartijen en watervallen; schitterend! Tussendoor veel weilanden met Märklin-achtige taferelen van treintjes, huisjes, kerkjes en dorpjes. Trudy en ik genoten ook onwijs, maar zelfs met de scooters was het best een hele klim! Vandaag 128,8 km gereden.
Ik vond het wel een beetje raar dat de fanfare Mike niet stond op te wachten in Splügen, na zo’n prestatie! Zó, wat ben ik trots op hem!!
We zitten nu al op 1460 meter hoogte; veel gekker kan het toch morgen niet worden?!
Het hotel is schattig, zo’n typisch houten berghotelletje. Mike kwam weer een beetje bij met een “Peanut-caramel Ride Energy Power Bar” van Hans & Liek en 2x ½ liter Ice Tea met véél ijs! En nu ligt hij lekker gedouched en wel onder het donzen dekbed een dutje te doen! Moe maar tevreden, heet dat!
Ik hoop dat het me nu eens makkelijk lukt om wat foto’s erbij te plaatsen, daar zit ik nog wel mee te klunzen, maar ik ga het weer proberen.
Vanavond is het groot feest hebben we gehoord, maar of wij nu nog worstjes gaan roosteren in het bos valt nog te bezien… Misschien wordt het wel weer ‘gewoon’ een Wiener Schnitzel in het hotel! En doe er nog zo’n verrukkelijk glaasje zoete witte wijn bij!



  • 01 Augustus 2014 - 18:40

    Rob:

    Ciao,
    Ja een heftig begin van de Alpen en dat op de nationale feestdag van Zwitserland. Vanavond vuurwerk!
    Nogmaals petje af voor Mike, maar ook voor jullie 2 op de scooter. Jullie zijn toch steeds in zijn nabijheid om hem steun te geven. Morgen nog zo'n heftige etappe nog even naar 2400 meter. Dus mag Mike zijn borst wel nat maken en jullie je borsten.Haha!
    Aan Piet heb ik de weersvoorspelling ,die op internet heb opgezocht,doorgegeven .Weet niet of hij inmiddels al doorgegeven heeft. Voor 12 uur in ieder geval goed weer,i9n de namiddag onweer ,maar dan zitten jullie al in Italie.
    Geniet dadelijk van jullie maaltijd en van het schitterende uitzicht.
    Groetjes van Rob en Nero

  • 01 Augustus 2014 - 19:18

    Kirstie:

    Heee lieve familie van me en Trudy! Dat ik hier niet vaak reageer betekent zeker niet dat ik de blogs niet elke dag lees, kijk er telkens weer naar uit!! (Maar spreek jullie natuurlijk ook op whatsapp). Wauw wat een prestatie papa, 42 km dat is een hele marathon en dan nog omhoog ook! Pfff doe het je niet na, die ene heuvel in Kos was mij enige inspanning op de fiets... Het maakt mij natuurlijk wel ontzettend trots en ik blijf het maar zeggen maar neem het echt dat ik zo trots ben op jou Wauwie!! En gewoon al over de helft jullie, kan niet wachten jullie te ontvangen in het zonnige Rome en jullie plat te knuffelen hihi (bereid je maar voor!) kusjes voor m'n stoere opa ie elke dag trouw voor jullie uit rijdt, voor Truus en Toos op de Vespa en voor de sterkste man die ik ken; mijn papa!!! Van je grootste muis in het Hollandse huis (die er trouwens nog prima bij staat) - Kirst

  • 01 Augustus 2014 - 19:23

    Dirk:

    Gozer, goed te horen dat je vandaag 1 van de zwaarste beklimming goed hebt doorstaan, is een beloning voor je effectieve trainingen van de afgelopen maanden. Veel sterkte morgen

  • 01 Augustus 2014 - 21:32

    Margreet En Paul:

    Mike, petje af. Geweldig. Margreet en Paul

  • 01 Augustus 2014 - 22:36

    Miriam:

    Holy macaroni Mike, wat een prestatie van je!!!!!!
    Die brandende billen heb ik al na een half uur op de fiets.....
    Echt elke avond verheug ik mij op het verhaal van je Car, zo leuk om te lezen!
    Wij zijn vandaag weer terug gekomen uit het super mooie gebied Calabrie in italie.
    Ook veel fietsers gezien die wij dan nastaren en veel respect voor hebben dat ze de bergen ingaan. Goed hoor Mike, slaap lekker en succes weer voor morgen!!
    Kus kus

  • 01 Augustus 2014 - 23:13

    Maarten En Lotte:

    Wat leuk om jullie verhalen elke dag te lezen en wat een ontzettende TOP prestatie leveren jullie, petjes af hoor!!
    Heel veel succes met de komende dagen, toi toi toi...

    Lieve groetjes, Maarten en Lotte

  • 02 Augustus 2014 - 09:00

    Suus:

    Hoi Mike, deze pas hebben wij met de auto gedaan. Adembenemend, mooie vergezichten en jawel lekker steil! Dus in mijn gedachten doe ik de route nogmaals en steun ik je tot de top! En dan op de top, genieten! Maar let op: de weg naar beneden is pittig, toen wij er waren veel verkeer en lekker druk. Dus ook de scooter-speedy-muizen: let goed op!!! pas goed op elkaar en veel succes vandaag! Toi toi, xx suus

  • 02 Augustus 2014 - 11:09

    Mieke Jonkman:

    Poeh, poeh, Mike je bent echt een bikkel! Geoefend in het vlakke Nederland doe jij gewoon een Tour de France bergetappe, toppie. Zie je al zwoegend wel iets van de omgeving vraag ik me af. En de dames en je vader genieten met je mee. Succes met het volgende zware stuk, groetjes,
    Mieke

  • 02 Augustus 2014 - 11:55

    Els:

    Jeetje, Mike, wat een prestatie! Zou leuk zijn als je een kleine webcam op je helm had. Dan had je alles gefilmd en hadden we de hele reis mee kunnen maken met deze dag als topdag! Veel succes morgen! Dikke kus, Frank en Els

  • 02 Augustus 2014 - 13:15

    Mieke Straver:

    Super super Mike. Wat een klim!! Die pijnlijke billen!! En dan toch weer de volgende dag weer op de fiets. Grote klasse.
    Groetjes,
    Mieke en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet Antonissen Trudy van Koeveringe Mike Antonissen Carla Antonissen

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 16431

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Biking4Braincancer naar Rome!

Landen bezocht: