Dag 7 - Reisverslag uit Turckheim, Frankrijk van B4B - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Turckheim, Frankrijk van B4B - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Carla

27 Juli 2014 | Frankrijk, Turckheim

Zoals elke ochtend begint Mike de dag met een kaartje van één van jullie! Hij vindt het helemaal geweldig!! Zo veel lieve, grappige en aanmoedigende woorden; onwijs bedankt allemaal!!
Vanmorgen konden Trudy en ik niet bij Mike blijven want hij had te veel voor ons illegale fietspaden… Zal je net zien dat hij weer viel, omdat hij niet met z’n schoen uit de clip kon komen… maar het valt mee, één schaafwondje en weer bovenop die hand van vorige keer… Lekker ijs erop gekregen in een kroegje in Molsheim waar we koffie dronken tussen de lokale mannen, die om half 11 al ruim aan de wijn en het bier zaten! Wij gingen weer verder! We reden een prachtige route: de route du vin d’Alsace. Schattige dorpjes met wijnproeverijen (nee, niet gedaan…) en uitgestrekte wijngaarden met nog piepkleine druiventrosjes. We gingen picknicken even buiten Itterswiller, en de middag reden we weer met z’n drieën. We kwamen door Bergheim, waar een dorpsfeest was en ze voor het gemak maar het hele dorp afgesloten hadden voor verkeer… Maar wij moesten er toch doorheen, dus wat stunts uitgehaald… Dat vond de bevolking niet zo grappig, maar wij ook niet! Vooral Trudy niet, want haar scooter slaat elke keer af… Ze gaat in Basel, waar haar broer woont, even naar een garage want dit is erg vervelend voor haar! We bezochten Riquewihr, een schitterend oud stadje, maar dat hadden meer mensen bedacht, dus we hielden het kort.
We hebben weer allerlei verschillende soorten wegen gehad, maar zijn gelukkig weer goed aangekomen bij het hotel, in Turckheim dit keer. Mike voelt zich prima, hij is niet zo moe als gister.
Met Piet gaat het goed. Hij rijdt lekker rond in de omgeving met zijn nieuwe Opel Mokka, en we zien hem bij de koffie en de lunch. En bij het hotel natuurlijk, waar hij dan vaak de tassen al in onze kamer heeft gebracht. Super!
Straks komt Eelko! Hoe leuk is dat! Hij rijdt morgen een dagje met Mike mee, top!!
En nu mogen we wel een Alsacer wijntje! De Pinot Grigio smaakt verrukkelijk!

• 27 Juli 2014 - 18:14

Luus:

Wat leuk voor Mike, morgen. Appeltje Eitje dus in goed gezelschap!!
    En wat knap van jou, Car, dat je de wijnproeverijtjes voorbij bent gereden!
    Maar ik begrijp, dat je dat nu inhaalt! Zooooo hoort het!!
    Lieve schatten, slaap lekker straks en een dikke knuffel voor alle vier!
    Luus

• 27 Juli 2014 - 18:20

Rob:

Ciao tutti
    Deze dag zit er dus ook al weer op. Zo te zien zijn jullie van daag op toeristische tour geweest. Nou ja je hebt een guida bij je. Een echte wijnstreek .heerlijke wijntjes ,waar jullie ondertussen aan begonnen zijn. Slaap je lekker . Leuk voor Mike morgen samen met Eelko. Morgen dus ook weer een ander land. Ook met goede wijntjes.
    Doe de groetjes aan mijn zwager en schoonzusje.
    En straks lekker happen
    Nero en Rob

• 27 Juli 2014 - 18:21

Margreet En Paul:

Jullie zijn al bijna een week onderweg. Geweldig hoor. Ben elke avond benieuwd naar je verslag van de dagetappe. Veel leuker dan Mart S.! Gr, Margreet

• 27 Juli 2014 - 18:42

Henny:

Geweldig, bijna door de eerste week heen. Goed hoor van jullie. De route was mooi vandaag zo te lezen. Eet ze en wel te rusten.

• 27 Juli 2014 - 20:24

Miriam:

Lieve Mike,
    Je bent wel een kanjer met je kilometers!!!
    Vanavond koud badje voor je voetjes, en even cremetje op je voetjes. Het liefst Car laten in masseren!! Nog geen pijn in je billen? Slaap lekker vanavond en succes weer morgen!!!

• 27 Juli 2014 - 21:57

Ben Franke:

Super Mike hiermee vergeleken is de Tour de France maar voor mietjes!

• 28 Juli 2014 - 14:09

Mity.b:

eerst kreeg ik een paar regels op E-mail. nu ,met hulp van jan[ja dat lezen jullie goed]volg ikalles,ook de foto's.geweldige verslagen,carla.veel succes alle vier maar vooral mike.liefs mity