Dag 3 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van B4B - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van B4B - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Carla

23 Juli 2014 | Nederland, Maastricht

Dag 3
Vandaag ging het écht van start! Mike werd behoorlijk op de proef gesteld in het heuvelachtige landschap van de Belgische Ardennen. We reden via Gulpen naar Plombière voor de koffie, maar er was geen koffie(tent) alleen Ice Tea in een blikje van de plaatselijke tabakswinkel. Ook goed! Mike was nog fit, al had hij al aardig wat heuvels achter de rug. De TomTom deed het perfect, we hebben nu ingesteld dat wij “fietsers” zijn dus niet over al te drukke wegen willen.
We gingen lunchen in Raeren, gewoon in een bakkerswinkeltje want verder was er he-le-maal niets te beleven in Raeren.
Toen volgde er voor Trudy en mij een hele afwisselende route: bospaadjes, onverharde wegen, verharde wegen in “the middle of nowhere” en de N676, een ‘70 km’ weg waar we niet zo blij van werden… We kwamen langs Francorchamps en hadden het gevoel dat we zelf op het circuit terecht gekomen waren… Wel leuk dat er stoere motormuizen naar ons gingen zwaaien! Hoewel ik nu bedenk dat ze misschien naar ons wuifden, zo van: “wegwezen hier”…. Trudy en ik passen ons heel makkelijk aan. We horen het liefst bij de fietsers, maar als het nodig is doen we mee met de snelle jongens!
Het is niet te vermijden, op deze wegen rijden hier ook fietsers, dus weet die TomTom veel…
Het was een fijn idee te weten dat Mike rustig over allemaal stille wegen en bospaadjes reed! Hij heeft een heel eigen route in zijn gps gezet waar goed over na gedacht is! We hebben 117,3 km afgelegd.
Nu we in Schönberg bij ons hotel achter een wit biertje zitten na te praten blijkt dat die bospaadjes geen eitje waren…. Mike nam zelfs een opgedroogd beekje naar boven en moest dat lopend doen… Maar, hij is nu na een heerlijke douche weer helemaal fris & fruitig en voelt zich goed!
Nu maar hopen dat ze hier een Wiener Schnitzel van een vierkante meter serveren!

Wat is het super leuk dat er zoveel mensen reageren op onze blog!!! Het liefst zou ik iedereen persoonlijk weer antwoorden, maar ik moet ’s nachts slapen…. Dank jullie allemaal, we worden er héél blij van!!

• 23 Juli 2014 - 18:22

Rob:

Mooie dag zo te horen. Jullie hadden eigenlijk nog een foerier moeten meenemen om de lunch te verzorgen.
    Alles gaat dus goed. Heb jullie route gisteren op internet nog bekeken.
    Welterusten straks.
    Groetjes Rob

• 23 Juli 2014 - 19:04

Angelique:

mooie verhalen...keep going!!
    xx Liek

• 23 Juli 2014 - 19:33

Miriam:

Jee, wat een geweldig verhaal!! Leuk om te lezen en laatste zin word je dan wel emotioneel althans ik!! Goed Mike!!toppertje ben je!!!! Worden je kuiten wel gemasseerd !!!?
    Het lijkt mij wel een ervaring!! Car, zullen wij dan volgend jaar naar Amsterdam fietsen!!!!
    Zet hem op allemaal, errug leuk om het blog te lezen! Kus kus

• 23 Juli 2014 - 19:33

Ben Franke:

Klinkt allemaal super geniet er allemaal van!

• 23 Juli 2014 - 19:34

Ben Franke:

Klinkt allemaal super geniet er allemaal van!

• 23 Juli 2014 - 21:47

Marjolein:

Wat een leuke verslagen, heel gaaf om te lezen.
    Succes weer !!!

• 23 Juli 2014 - 21:48

Suus:

Vandaag veel aan jullie moeten denken: warm weer, eerste klimmetjes en ja dan die Belgische wegen he! We kennen ze!!! Maar gelukkig gaat alles goed zo te horen, we zijn trots op jullie! Net ff getoost met jullie kroost, was super gezellig, jullie kunnen trots zijn op die meiden! voor morgen: een mooie tocht, veel plezier en zet em op! Xx

• 23 Juli 2014 - 22:47

Marian:

Ja, ook vanuit Corsica worden jullie verrichtingen gevolgd. Carla, je weet het beeldend te vertellen, dus het is een genot om de reis op deze manier te volgen. Ga zo door, dikke knuf voor Mike!!!

• 23 Juli 2014 - 22:47

Marian:

• 24 Juli 2014 - 07:25

Luus:

Hoi lieverds,
    Nog anderhalf uur, dan zitten jullie weer op het zadel. Daarom wordt het nu tijd om eens naar de diverse billen te vragen?
    Weer heel veel succes vandaag! Dikke knuf, Luus

• 24 Juli 2014 - 08:08

Dirk:

Gozer, tijdens de rally's hebben we nooit gelopen, je wist foutloos de weg.

• 24 Juli 2014 - 09:12

Treegje:

Hey Diehard,

Zet hem op ouwe commando!! Zoals een oud Duits spreekwoord zegt; When the going gets tough, the tough gets going!!
    Respect Mike!

Groetjes

Treegje

• 24 Juli 2014 - 12:45

Jan G.:

volg alles op de voet via reisverslagen! ijzersterk begin!de kop is er af! jan g

• 24 Juli 2014 - 15:02

Eline:

Geweldig om jullie ervariningen te lezen! Alle 6 oud cartouchers zijn imdillels weer veilig bij hun bestemmingen geariveerd en wij hebben nu alle tijd om jullie op de voet te volgen! Heel veel succes bij de komende ritten! En heel veel respect voor Mike, de Kanjer! Dikke knuffles van ons 2 xx